Många lag på Ungdomens 10-mila i Tibro

Inte mindre än 26 av Hestras ungdomar och yngre juniorer var i farten i helgens Ungdomens 10-mila. Vi hade ett eget lag i D18 och tillsammans med 1 vänersborgare och 2 ymeriter ett lag i HD18. I HD12-klassen hade vi glädjande nog två helt egna lag med maximal besättning på parallellsträckan, vilket innebar 12 unga löpare som alla genomförde fina prestationer under fredagskvällen. Tidigt, tidigt på lördagen, faktiskt mitt i natten gav sig 71 HD18-lag i väg. Här slutade vårt lag på plats 31 efter att ha varit i ledning mitt på sträcka 2 och hållit sig mellan 15 och 20 långt in i tävlingen. Allra bäst resultatmässigt gick det för D18-laget som sprang in på en fin 16:e plats bland de 75 lagen. Enligt sannolika källor klubbens bästa placering i den klassen sedan 1988. Bra jobbat allihop och nästa år bär det av till Ambjörnarp.