Klubbkläder

Hestra IF har försäljning av tränings- och tävlingskläder inom orientering och skidor samt vissa profilkläder. Föreningen önskar att du bär klubbkläder under våra träningar. Vid tävlingar ska du som representerar Hestra IF bära klubbkläder.

Beställning Orienteringskläder från True Story

Orienteringskläder beställs direkt från leverantören True Story via deras webbshop två gånger om året. Nästa beställningsperiod blir maj med beräknad leverans innan O-ringen och därefter oktober med leverans innan jul. Vi återkommer med mer exakt datum närmare inpå. Länk till webbshopen: https://custom.truestorysport.com/en/store/hestra-if. Lösenordet till webshopen är: HESTRA2022

Huvudstyrelsen har beslutat om följande rabatter

RabattkodRabattsatsFör vemMer info/Förtydligande
UNGDOMHESTRA60 %Upp tom. 20 årGäller endast på produkterna märkta KIDS & JUNIOR.
KLUBBRABATT30 %Alla medlemmar som har löst aktivt medlemskapRabattkoden gäller på alla vuxenkläderna i webshopen.
LEDAREHESTRA60 %LedareMåndagsstyrkan, tisdagsträningar & torsdagsintervaller.
OBS. Rabattkoderna går ej att kombinera på samma produkt.

Bra att känna till om webbshoppen:

• Ni betalar själva vid beställningstillfället.
  • Leveranstid ca 4-6 veckor från det att beställningsperioden har stängt. Kläder levereras hem till er med posten.
  • Fri frakt vid beställningar över 200 euro. Så prata gärna ihop er och gör gemensamma beställningar för att få gratis frakt.
  • På alla kläderna förutom mössor, buffar och pannband så finns två olika passformer att välja på: slim fit och regular fit. Vi har tidigare bara haft slim fit, så upplever ni att kläderna har varit aningens tighta så går det nu att välja regular fit för att få en bredare modell.
  • Ungdomspriser gäller upp till och med 20 år. Använd rabattkoden UNGDOMHESTRA för att få ungdomspriser på beställningarna av junior/ kids kläder.

Kontaktperson orienteringskläder: Sofia Larsson

Beställning Skidkläder från Swix

Skidkläder finns i regel på lager. Kontakta kansliet för utprovning och priser.

Kontaktperson skidkläder: Toivo Pentonen 076-824 33 56

Beställning Profilkläder från Fotriktigt

Vissa profilkläder från Craft beställs hos Fotriktigt. Bland annat finns det kort- och långärmade funktionströjor, Hoodies och lättviktsdunjackor. Kläderna är klarblå med vit Hestra-logga. Perfekta plagg för träning. Rabattsatser gäller ej på beställningar från Fotriktigt. Kontakta kansliet för mer info.