Föreningen

Hestra Idrottsförening startade 1921 och har idag verksamhet inom längdskidor, skidskytte, orientering och motion.

Senaste nyheterna inom Föreningen

• Borås Night Trail 25/10

Fredag 25/10 arrangerar vi Borås Night Trail vid Hestrastugan. Det innebär att rullskidbanan kommer vara avstängd från kl 18 samt att belysningen är släckt på elljusspåren. Läs mer om evenemanget här https://www.hestraif.se/arrangemang/boras-night-trail/

• Rekordstort intresse för Skeikampenläger

Platserna på Skeikampenlägret tog snabbt slut. Vi vet att fler önskar åka med på lägret. Det går att anmäla sig till reservlista via hemsidan. Vi kommer också försöka att lösa fler platser till lägret. Så om ni vill följa med till Skeikampen, anmäl er till reservlistan så snart som möjligt.

• Läger Skeikampen
    Dags att anmäla sig
    Här kommer länk till info och anmälan till en av årets absoluta höjdpunkter – Skeikampenlägret!
    Lägret riktar sig till alla skidungdomar födda 2016 och tidigare som deltar i Hestra IF’s träningsgrupper.
    Anmälan öppnar den 14 oktober vid 18-tiden.

Info och anmälan

OBS 1 – anmälan endast via länken
    OBS 2 – begränsat antal platser, så först till kvarn
    OBS 3 – barn som inte fyllt 11 år behöver ha medföljande förälder

Hu & hei!
    /Skidledarna
  • Beställning av orienteringskläder 14–27 oktober

Nu på måndag öppnar höstens beställningsperiod av OL-kläder från True Story.  WebShopen är öppen för beställningar från och med 14 oktober till och med 27 oktober kl. 22:59. Leverans av kläderna lagom till jul 🎅🎄🎁 Perfekt att handla julklapparna redan nu! Ni hittar mer information och inloggning här.

• Skidträning för barn & ungdom startar

Tisdag 8 oktober startar säsongens skidträning för barn & ungdomar.

All information och anmälningslänk hittar du på denna sida:
    Skidträning

Välkomna!