Arrangemang

Hestra IF har flera återkommande arrangemang. Varje år går Linnémarschen i Borås, Sveriges största vandringsevent som varje år lockar 4 500 deltagare.

På hösten arrangerar orienteringssektionen Downhill sprint på O-EVENT, ett orienteringsevenemang som växt till att bli den självklara säsongsavslutningen för framförallt yngre orienterare. Borås Night Trail, ett löpevent där man springer i patrull. 2024 kommer vi att arrangera ungdomstävlingen Unionsmatchen tillsammans med Rydboholms SK.

Även skidsektionen har många arrangemang. På vintern arrangeras Linnévasan för skidungdomar, damtävlingen Hestra Lady ski event, Klubbmästerskap för åkare i alla åldrar och 6-timmarsloppet Hestras Skidultra där man kan delta i lag eller individuellt. Tillsammans med flera andra lokala skidföreningarna arrangerar vi Poängjakten för ungdomar. På barmarkssäsongen arrangerar vi rullskidtävlingen Höstrullen och rull-skidskyttetävlingen Höstrulleträffen.

Klassikerskidan arrangeras ej längre då Boråsklassikern är nedlagd from 2024. Skidskyttetävlingen Hestraträffen arrangeras inte heller längre, länk till historiska resultat för Hestraträffen.

.