Arrangemang

Hestra IF har flera återkommande arrangemang. Varje år går Linnémarschen i Borås, Sveriges största vandringsevent som varje år lockar 4 500 deltagare.

På hösten arrangerar orienteringssektionen Downhill sprint på O-EVENT, ett orienteringsevenemang som växt till att bli den självklara säsongsavslutningen för framförallt yngre orienterare. Borås Night Trail, ett löpevent där man springer i patrull. 2024 kommer vi att arrangera ungdomstävlingen Unionsmatchen tillsammans med Rydboholms SK.

Även skidsektionen har många arrangemang. På vintern arrangeras Linnévasan för skidungdomar, damtävlingen Hestra Lady ski event, Klubbmästerskap för åkare i alla åldrar och 6-timmarsloppet Hestras Skidultra där man kan delta i lag eller individuellt. Tillsammans med flera andra lokala skidföreningarna arrangerar vi Poängjakten för ungdomar.

Tidigare arrangerar vi rullskidtävlingen Höstrullen och rull-skidskyttetävlingen Höstrulleträffen, här finns länk till historiska resultat för Höstrullen samt Höstrulleträffen. Klassikerskidan arrangeras ej heller längre då Boråsklassikern är nedlagd from 2024. Skidskyttetävlingen Hestraträffen arrangeras inte heller längre, länk till historiska resultat för Hestraträffen.

.