Femteplats på Tjoget!

Efter en mycket stabil växlingsrad under över 13 timmars stafettlöpning kunde de gulblå ta emot slutmannen Martin Ahlberger när han svängde upp på upploppet i Ryggamo i helgen. Redan efter lördagens sju inledande sträckor placerade sig laget på en femteplats. Genom natten och gryningen befann sig hestraiterna precis bakom den absoluta täten hela tävlingen igenom och när krutröken lagt sig var det just som femmor de gulblå fick stiga upp på pristribunen. Sammantaget en mycket trevlig helg som alltid nere i Småland!
I laget sprang: Benjamin E, Anders J, Erik I, Filip I, Andreas H, Maria I, Kent K, Elsa L, Johan T, Victor H, Lars H, Martin L, Frida S, Stefan A, Maria K-H, Erik F, Rickard S, Johan I, Sofia L, Alice A, Martin A.
Och visst var det snack i leden om att “samla ihop gubbarna och vinna den här skettävlingen nästa år”…

tjoget16