Tack Linnéa Bäckström för alla år som gul-blå!

En av det senaste decenniets mest trogna och entusiastiska Hestra-orienterare, Linnéa Bäckström, väljer nu att byta klubbfärger från Hestra IFs gul/blå till Göteborgsföreningen FK Herkules röd/blå.

Jag bad Linnéa att kortfattat beskriva sina tankar kring åren i Hestra och framtiden i Herkules, vilka du kan läsa om längre ned.

Hela Hestra tackar dig för alla event- & sektionsinsatser, alla dina glada tillrop & din ständigt sköna inställning!

Gul & Blå – kämpa på!

Röd & Blå – får la’ gå!

/Hestra IF genom “Hilding på kansliet”

“Jag vill rikta ett innerligt tack till berörda medlemmar i Hestra IF för den här tiden! Inte förrän jag hade blivit D35 bestämde jag mig för att utforska orienteringssporten på allvar och det är med stor glädje och tacksamhet jag tänker tillbaka på hur fint ni har hjälpt mig att gå från nybörjare till rutinerad (nåja) sedan mina första stapplande steg 2011. Jag debuterade visserligen på damsträckan på Tjoget redan 2009, med kartan i bakfickan och blicken fäst i ryggen framför mig, men ol-skillsen hjälpte ni hestraiter mig att utveckla senare.

Jag bor numer i Mölndal, och kommer från och med nästa år att springa i FK Herkules rödblå dress. Det blir en lustig omställning att därmed tillhöra den yngre generationen, och inte den äldre, när lagen ska sättas samman till de långa stafetterna. Annars ser jag fram emot fortsatta duster mot Johanna och Maria och alla ni andra. Jaktstarten på Hallands 3-dagars har på sistone blivit en angenäm tradition som jag hoppas kan få fortsätta länge till. Gul & blå – kämpa på! Vi ses!

Vänligen

Linnéa Bäckström