Strålande insatser på 10Mila

Fyra fullastade minibussar med hestraiter transporterades under fredagen och lördagen upp till Skepptuna för årets stora svenska stafetthändelse, 10Mila. Vi förlades i ett pittoreskt torp på gångavstånd från arenan.

Först ut i den uppländska skogen var Emil  för ungdomslaget. Emil kom in knappa halvminuten från ledning och sedan stod Ebba, Ida, Nora, Elsa och Sofia K för stabila sträckor vilket resulterade i en slutlig 74:e plats.

Unglag10Mila15

Damerna fick ett sent återbud men där hoppade Lina in och gjorde det med den äran, vilket sänkte medelåldern i laget ytterligare. Efter ganska jämna insatser slutade Lovisa, Lina, Alice, Linnéa och Sofia G på plats 133, strax före Vänersborg.

När det sedan började skymma utanför torpet var det dags för de tidiga herrlöparna att göra sig redo. Och vilka sträckor som levererades första halvan! Förstalaget sprang verkligen på toppen av sin förmåga och var med i draget långt in i tävlingen. Efter en helt okej andra halva på kavlen kom vi in på 38:e plats, den bästa placeringen på denna sida millennieskiftet. I laget sprang Samuel, Filip, Martin A, Christian, Andreas, Rickard, Conny, Benjamin, Markus och Martin L. Andralaget med Jan, Victor, Tobias, Anders, Stefan, Linnéa, Emil, Erik F, Lars och Martin H följde upp med att sluta på rätt sida 200-sträcket, som nummer 197. Imponerande av Emil och Linnéa att springa i två av kavlarna.

Herrlag110Mila15

Tack till alla som var med för en fantastiskt fin helg! Tack till löpare, coacher Stefan, Maria, Lars, Ulf och Martin, tack till Lena för maten i tältet och tack till torpet för goda sovtimmar. Fler bilder finns i arkivet.