Möte om elitsatsning i Hestra 12:e augusti kl 19.30

Vi har i flera år pratat om att vi borde ta tag i vår junior- och seniorgrupp (JOS) kanske ännu mer än vad vi gör hittills. Vi har en framgångsrik grupp med fina personer som är beredda att satsa vidare på vår sport och i vår förening. Vi har många fina ledare som tillsammans också är beredda att satsa vidare. Vi har i OL-sektionen skapat en visionsgrupp som tittar på helheten och visioner för hela orienteringsverksamheten. Men nu är det dags att börja formera oss för den gruppen som vill satsa vidare. Frågor vi bör ställa oss är:
– Vill ledare detta?
– Vill aktiva detta?
– Vad kan vi göra i nuläget?
– Hur ska vi formera oss i så fall?
Det finns en mängd fler frågor och funderingar men någonstans bör vi börja, om vi ska börja.
Vi var en liten grupp som träffades förra tisdagen och fick positiva upplevelser och tillsammans började spåna på vad som kan behövas i en satsning av lite större slag.
Nu bjuder vi in till ett möte tisdagen den 12 augusti kl 19.30 efter träningen. Det är viktigt att grunda dessa tankar i föreningen och är vi många som tycker och tänker tillsammans så kan det bli något av det om vi vill. Det här är en början och vi önskar att så många som möjligt vill komma för att lyssna på varandra och få idéer.
Har du funderingar kring detta så är det viktigt att du kommer och delar med dig av dina tankar oavsett om du är aktiv, ledare, är med ofta eller ibland i föreningens verksamhet. Alla är välkomna!
Väl mött!