Martin Larsson mot nya klubbfärger

Mitt i det gråaste höstrusket meddelar trotjänaren Martin Larsson att han från nyår väljer att lämna Hestra IF och representera Växjö OK där han sedan två år tillbaks har sin bas.

Trots sina blott 27 år titulerar jag ändå Martin som trotjänare. Dels för att han är född in i Hestra IF, dels för att han alltid med stolthet visat sin klubbtillhörighet men kanske främst för att han alltid – alltid – ställt upp på föreningens arrangemang, event och liknande. Oavsett vilken ort som han bott i (Jänköping, Trollhättan, Växjö) så har han ställt upp.

Jag tar mig friheten att klippa in Martins egna ord från det mail där han beskriver sina år i Hestra:

-“Hestra IF har för mig inte bara inneburit träning och tävling utan har även givit mig många möjligheter att utvecklas på andra plan. Hur många roller utöver orienteringslöpare jag haft i föreningen vet jag ärligt talat inte och jag gör heller inget försök att räkna på detta, men det sträcker sig från utdelare av telefonkataloger och arrangör av tipspromenader till projektledare för hittaut, SportIdentansvarig på Downhill Sprint och ordförande i valberedningen.
Jag vill passa på att tacka alla ideella krafter som på något vis bidragit till både min och Hestras utveckling. Jag nämner ingen särskild utan vet att ni vet vilka ni är. Jag följer på avstånd alla framsteg som klubben gör och kan bara hoppas att alla kan hjälpas åt framöver, för alla vill klubbens bästa.
Jag hade hoppats på att få runda av den här sejouren med Jukola i Rovaniemi i somras. Som alla vet blev det inte så det märkliga året 2020. Det har varit en säsong där vi inte alls kunnat ses ute på åkrarna och personligen har jag inte tävlat alls. Jag hoppas att det blir annat snart och att vi därför kommer ses därute. Självklart kommer jag även dyka upp vid den nyrenoverande klubbstugan vad det lider.
För jag kommer även fortsättningsvis se mig som en del av Hestra IF.
Vi ses!”
/Martin Larsson