Hestra IF har sorg

Hedersmedlemmen och kamraten Henry Andersson har avlidit och lämnat oss för evigt. Det är med sorg i hjärtat vi beklagar Henrys bortgång.
Henry har efter en ganska kort tids sjukdom lämnat ett hål efter sig som aldrig täpps igen. Henry var den store mannen med de små orden. Henry kämpade och slet alltid för föreningens bästa. Han var ordförande i skidsektionen under väldigt många år och föreningens ordförande i två omgångar under 70- och 80-talet. Henry var den som ”drev” skidåkningen på motionsnivå. Han arbetade upp föreningen och Hestrastugan till en skidanläggning som hade bland de bästa spåren i Västsverige under 70/80-talet. Han var den som körde skoter och fixade till skidspåren innan vi andra knappat hunnit vakna på lördags- och söndagsmorgnarna. Henry jobbade hårt med skidlöparmärket och fick hundratals åkare år efter år att varje vinter köra för ”märket på tre mil”.
Henry representerade Hestra IF i både Västergötlands och svenska skidförbundets styrelser. Henry fick 1986 utmärkelsen som Sveriges bästa skidmotionärsledare, och den ståtliga ”pokalen” som han skänkte till klubben och som står på plats i prisskåpet i Hestrastugan. Henry medverkade också på olika sätt i Linnémarschen varje år och ingick också i gruppen som startade marschen för 38 år sedan. Hestra IF har förlorat en stor ledare som alltid såg framåt och alltid kommer att finnas i våra minnen. Henry blev 81 år. Vi tänker nu på Ingeborg och den övriga familjen och sörjer med dem.
/Hestra IFs medlemmar genom Jan Holmqvist och Thomas Krafft