Hälsning från Rickard Börjesson

Jag fyllde i somras 23 år och har känt att jag måste göra en förändring i livet då jag inte alla gånger trivts med min tillvaro i Borås de senaste åren. Borås är en suverän orienteringsstad med mycket aktiviteter, bra terräng (träningsmarker) och härligt folk. Men jag behöver testa något nytt, hitta en ny utmaning, framförallt för att kunna utvecklas som orienterare men också som person. I och med att jag känt som jag har gjort har jag sökt jobb ett tag och haft turen att få ett jobberbjudande på annan ort som jag inte kunnat säga nej till. Jobbet som jag har tackat ja till kommer påbörjas vid årsskiftet, och min främsta arbetsuppgift kommer vara som klubbtränare i Vänersborgs SK. Jag kommer då även byta från min modersklubb Hestra IF och börja tävla för Vänersborgs SK kommande år.
Det har varit ett riktigt jobbigt beslut att ta, då Hestra har varit och är en stor del i mitt liv. Jag har fått vara med hela resan från att år efter år kämpat för att ta sig upp på rätt sida 100a sträcket på 10-mila till idag när vi är bästa herrjunior- och herrseniorklubb i Västergötland. Tack för att jag har fått åka med Hestratåget. Det har varit en ära att få vara en del utav det goa-gulblå-gänget.
Jag har tänkt på min egen satsning och vad som är bäst för mig i det beslut jag har tagit. Jag hoppas alla förstår och respekterar det. Jag önskar att detta inte påverkar min relation till klubben och alla klubbmedlemmar då jag alltid sett Hestrastugan som ett “andra hem” och alla medlemmar som en stor familj. Jag kommer garanterat försöka delta i så många träningar och bastubesök jag förmår mig till om jag är välkommen. Jag önskar alla gulblåa krigare lycka till, och ett fantastiskt gott orienteringsår 2014. Hestra IF har något stort på gång, ta hand om er!
Gul&Blå – Zalta på!
/Rickard Börjesson

Kommentar från föreningen:
Hestra IF önskar dig stort Lycka till, Rickard! Vi hoppas att Vänersborg tar väl hand om dig. Du ska veta att du alltid är välkommen att representera Hestra IF igen och att vi gärna ser dig ofta i stugan!

Till övriga i JOS-gruppen så samlas vi den 22 dec och tar nya tag inför året 2014 med nya spännande utmaningar, med en saknad löpare men också några nya på gång som presenteras då.