DM-stafett

DM-stafett är tävlingen då ungdomar för första gången får prova stafetters anspänning, då glädjerusiga lag lyckas klå sina lokala motståndare men även ibland få se sig slagna av samma lokal lag. Så även denna soliga DM-söndag vid Hjortgården i Alingsås. Även denna dag med 3 DM-segrar med oss hem.

Först skall vi hurra åt H12-gänget (Albin, Filip/Oscar/Melker och Tom) som övertygande ledde från start till mål. Bra jobbat grabbar!

IMGP2434 kopia

Glada H12-grabbar högst upp på pallen

H20-laget med Markus, Linus & Filip vann efter stabila lopp – med andralaget på 3:e plats.

Gubbarna i H120 (en totalålder på minst 120 år) gjorde en fläckfri insats och därmed fick även Johan, Fredrik och Jan mysa tillsammans högst upp på den minimala prispallen.

D16-tejejerna (Ebba, Nora/Emely/Ida och Elsa) nosade på ledningen genom hela stafetten men fick se sig besegrade och kamma hem n fin andraplats. I H21 avgjorde Markbygden redan på 1:a sträckan där Hestrapojkarna hade en tät fight om att bli bästa Hestralag och även att bli 2:a. Martin L, Andreas & Johan T lyckades med båda uppgifterna.

Annars lider vi med D120-gänget som måhända myntat ett uttryck – att göra en D120. Med stabila lopp skickade Maria och Helena ut Linnéa i, vad dom trodde, en betryggande ledning. Men – i dessa skapade klasser med minsta totalålder så kan en äldre förmåga kompenseras med en riktigt ung sådan. Med seger i sinne så trodde inte Linnéa att “den unga tjejen” från Främmestad som rusade förbi henne på upploppet sprang i samma klass som dom. Men jodå, allt kan hända i en DM-stafett*.

Nu laddar vi om, toppar formen och visar gulblåa hjärtan kommande helg i Karlsborg!

*minns en DM-stafett i Bredared för några år sedan då IFK Göteborgs slutman Jonas Pilblad avgjorde genom att spurta ikapp och kasta sig förbi Sävedalens Marcus Millegård över mållinjen