DM Lång avslutade intensiva helger

DM över lång distans var det som avslutade de två DM-helgerna i Tibro/Hjo och Trollhättan. Det bjöds på ganska tuffa marker strax väster om staden och nattens skyfall gjorde inte redan blöta mossar mer lättsprungna. Det blev för föreningen ytterligare fem DM-tecken att räkna in. Birgit Smedberg-Nilsson har redan många DM i sin prissamling och här blev det ytterligare ett i D75. Några färre torde Anders Ingemarsson ha som var en nöjd segrare i H45, kanske var det rent av det första individuella. Att kung Conny inte har abdikerat visade unge herr Rantzow genom att ta ytterligare en titel i H35, årets tredje. Han kommer att bli farlig i årets Champions League som han verkar ha gjort en särskild satsning på. Någon som alltid satsar hårt på Champions League är ju P-O Larsson och vad kunde då passa bättre än att ta en fullpoängare och dessutom få en DM-seger på köpet. Femte segraren hittar vi i Filip Grahn som tyckte att loppet var bra träning inför stundande SM-tävlingar.

Roligt också att se Elisabeth Drotz tillbaka i orienteringsskogen, hon tävlar mycket sparsamt numera, men DM-tävlingarna gav två silverplatser på två starter. Betydligt flitigare har ju Albin Sundström varit och han var ytterst nära en DM Grand Slam när han slutade 2:a i H10. Pappa Fredrik följde upp med en tredjeplats vilket han hade gemensamt med Linus Landergren i H20 och, från BT välkända, Linnéa Bäckström i D40.

Totalt sett över de två helgerna erövrade klubben 21 nya DM-tecken fördelade på 16 olika personer. Johanna S och Birgit SN vann två var medan Albin S och Conny R var strået vassare med tre tecken. Allra mest framgångsrik var dock Filip G som också kunde lägga ett stafettguld till sina tre individuella.