10Mila 2014

Då var 10Mila genomfört för i år och alla våra lag tog sig runt med den äran. Ungdomarna slutade på platserna 54:a och 201 där många av löparna kan springa flera år till.
Damernas förstalag genomförde en mycket bra stafett och slutplaceringen blev till slut 114, vårt bästa resultat sedan 2007. Fina insatser rakt igenom toppades av Lovisas imponerande förstasträcka. Det extremt unga andralaget följde upp med plats 227.
Herrarna ville inte vara sämre de och slog till med sitt bästa resultat sedan 2000 när vi nu äntligen tog steget in bland de 50 första, nu som 47:a. De flesta var nöjda med sina lopp men med tanke på hur jämnt det var närmast framför (9 min till plats 38) så finns det ytterligare potential till nästa år. Andralaget sprang också jämnt och fick sin bästa placering på tolv år.