FILIP GRAHN VINNARE I U23-CUPEN AV SWEDISH LEAGUE

Filip Grahn tog idag, lördag, hem vinsten totalt i U23-cupen av Swedish League. Swedish League är elitserien i Sverige i orientering. I år satsar även Svenska orienteringsförbundet på en liga för U23 för att ge chansen till löpare som nyss klivit upp i seniorklass att synas och tävla mot varandra. Cupen avgörs på sex deltävlingar i Swedish League under våren och idag var avslutningen. Det var spännande in i det sista. Filip var tvungen att vinna deltävlingen i dag för att kunna vinna totalt och med sin tidiga start var det en lång väntan på resultatet vilket blev en vinst av de som deltar i U23. Med lika många segrar och andraplaceringar fick avgörandet ske mot Jens Rönnols, Järla, med att Filip även hade en fin tredje placering. I och med det kunde Filip tilldelas den totala segern i Herrar U23. Priset för Filip är att han nu får chansen att delta på ett landslagsläger med seniorlandslaget under hösten 2017.
Stort, stort Grattis till Filip önskar hela föreningen!