Start orienteringsträning

På tisdag 30 mars så startar äntligen vårens orienteringsträning. Samling kl. 17:45 vid Hestrastugan.

Under våren kommer vi att dela upp oss i två större grupper utifrån ålder. De två olika träningsgrupperna är Klubbträning och Skogsäventyrarna. Vid varje träningstillfälle så delar vi oss i mindre grupper utifrån svårighetsnivå.

Klubbträningen vänder sig till alla från ca 9 år och uppåt. För att kunna delta så bör du ha kunskap i orientering. Vid varje träningstillfälle kommer det att erbjudas ett par olika svårighetsnivåer och vi kommer att dela upp oss i mindre grupper under själva träningen.

Skogsäventyrarna vänder sig till åldersgruppen 6–9 år. Här leker vi i skog och mark samt testar på enklare orienteringsövningar. Här behöver du som förälder vara medverkande.

Vårens träningsupplägg består av 12 tisdagar. Samlingstiden är alltid den samma, kl. 17:45. Däremot kommer samlingsplatsen att variera. Vi kommer att utgå från Hestrastugan vid ett par tillfällen, men också nyttja andra kartor runt om Borås för att få en större träningsvariation. Vårens sista orienteringsträning är planerad till tisdag 15 juni. Information om veckans träning kommer att publiceras i kalendern på hemsidan helgen innan samt mailas ut. Vänligen kontakta kansliet om du saknas i mailutskicken.

Utifrån rådande situation med Corona förhåller vi oss till gällande råd och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Svenska Orienteringsförbundet. Endast friska kommer till träningen, vi håller avstånd till varandra, vi samlas utomhus och avslutar träningen utomhus. Ingen dusch eller servering.

Varmt välkomna önskar OL-sektionen!