Många högljudda och glada Hestraiter på Mullsjöskejten

I tisdagskväll var det nio förväntansfulla Hestraiter som åkte till kvällstävlingen Mullsjöskejten. Vi provåkte banan tillsammans och noterade att vi kommer ställas inför en teknisk utmaning, då deras konstbädd hade börjat frysa ihop eftersom temperaturen sjönk på kvällen. Bädden var mestadels hård men med några mjuka sladdriga partier. Banan startade och avslutades i platt terräng, däremellan fanns det några tekniska utförskörningar och en tung sugande uppförsbacke. Samtliga Hestraåkare löste uppgiften med bravur.

I klassen D11/12 deltog Belinda Kurkinen, Ebba Åberg och Lisa Inghammar. I motsvarande herrklass representerades vi av Erik Grahm, Gunnar Bengtsson och Filip Fredriksson. Hampus Bengtsson deltog i klassen H13/14 och i damer D15/16, som åkte två varv, deltog Beata Hell och Celina Kurkinen.

Alla var nöjda med sin prestation efter loppet. Som vanligt så hördes Hestra mest på arenan. När man inte kör så hejar man fram och lyfter de andra i laget. Celina hade med ett handmålat Hestraplakat, koskällan var som vanligt med och vi körde vågen. Mullsjöborna undrar säkert vad det var som hände, när Hestras skönsång ljöd över byn.

På hemvägen stannade laget för en gemensam middag på restaurang i Ulricehamn, strax utmed motorvägen. Restaurangbesöket var uppskattad av ungdomarna och vi fick en lyckad återsamling där vi kunde sammanfatta kvällen och se framemot nästa tävling, Linnevasan, som är på söndag.

Ledarna Christian och Sören önskar tacka föräldrarna Sara Åberg och Håkan Bengtsson för hjälpen under kvällen.