Jämna resultat på USM

Ungdoms-SM avgjordes i helgen under dagarna tre, med sprint, lång och stafett. Vid fredagens tävling som gick i centrala Köping var Emil Karlsson vassast av hestraiterna med plats 20 i H15, Sofiorna Klasson och Grahn var 23 resp. 33 i sina klasser.
Vid lördagens långdistans var det Sofia Grahn som var bäst med 18:e plats i D16, trots sen start. Victor Helgesson, Emil K och Alice Aroneng placerade sig som 22, 23 och 26 i sina olika klasser. Vid stafetten sprang Emil i Västergötlands lag 2 som blev 17:e, bästa individuella insats under stafetten gjorde nog Sofia K som tog in Västergötland lag 6 som 6:a efter två sträckor, laget slutade sedan som 19. Sofia G sprang i Västergötland lag 3 och tog laget till en slutlig 27:eplats strax före Västergötland 4 på plats 29 där Alice sprang sista sträckan. Sammantaget jämna och bra prestationer överlag utan den riktiga fullträffen, förutom på lördagskvällens disco där Hestra och Västergötland dominerade fullständigt, enligt vanligtvis välunderrättade källor.