Hestra IF Framtidens Förening?

Alla medlemmar hälsas varmt välkomna!

Söndagen den 17 januari Kl 15.00 – 19.00 till Hestrastugan

2021 fyller Hestra IF 100 år. Hur ska Hestra IF fortsätta att vara en aktiv förening även då? Vilken är vår vision och värdegrund? Behöver de uppdateras för att följa med i samhällets förändringar? Vilka är våra möjligheter och styrkor? Hur kan vi utvecklas för att bli ännu bättre och vara framtidens förening? Vad står vi för? Vad ska vi fokusera på? Hur ska vi nå dit?

För att utvecklas och fortsätta vara en förening bör man då och då fundera över vad man vill med sin verksamhet och hur framtiden ska se ut.

DU som är medlem i Hestra IF är viktig i detta arbete och vi vill därför bjuda in dig till en spännande eftermiddag. Huvudstyrelsen tillsammans med sektioner och ledare ska leda arbetet med föreningens verksamhet och anläggning och det görs bäst genom att ta tillvara på medlemmarnas önskemål.

Syftet är att öka samarbetet mellan verksamheterna och tillsammans stärka Hestra IF. Det kommer vi att göra genom idédiskussioner och reflektioner som leder till planer för framtiden.

Anmälan

Vår önskan är att alla sektionsmedlemmar och ledare i föreningen deltar och vi ser gärna att många andra aktiva medlemmar i verksamheten också deltar.

Anmälan görs senast 12 januari till kansliet@hestraif.se

Utvecklingsarbetet genomförs i samarbete med SISU Idrottsutbildarna och vår kontaktperson Kristina Nilsson. Vi får stöd och processledning från SISU samt finansiering genom resurspengar.

Här hittar du inbjudan till Hestra IF Framtidens förening 2016 och kan skriva ut den.