Hestra Baby Backyard Marathon

Är du sugen på en utmaning? Då kan detta vara något för dig. Lördag 10 juli springer vi en variant ett backyard marathon. Tanken är att springa 5X5 eller 6X6 km. Vi startar kl.09.00 och startar om varje hel timme. Banorna går mestadels på klubbens löpspår i olika varianter. 5km-banan har ganska lite kupering medan 6km-banan har lite mer (mest nerför). Underlaget varierar från skogsstig, över preparerad stig till väg. Asfalt förekommer på rullskidbanan och genom Kypered centrum.

Efteråt äter vi tillsammans och gläds åt att vi klarade vårt mål.

Frågor och anmälan till Stefan Aroneng 0702-835787 eller stefan.aroneng@edu.boras.se

PS. Om du tycker att “det blir väl inget riktigt maraton”, så är det helt rätt. Därav “Baby” i namnet.

PS2: Om du tycker att det blir för långt/tufft alt. för kort/lätt kan du sätta ett eget mål. Det är den personliga utmaningen som är grejen. DS.