Gott Nytt År alla Hestraiter!

När jag skriver detta så singlar det långsamt ner snöflingor från skyn och det är äntligen några minusgrader. Detta innebär också att snökanonerna sprutar snö vid Hestrastugan och att det vita täcket håller på att breda ut sig vackert över våra spår.

Den 1 september i år tog jag över ordförandeklubban från Bengt Jonsson, som gjort ett gott arbete som ordförande för Hestra IF i många år. Jag har sedan 2010 haft rollen som ordförande i orienteringssektionen och tillsammans med många goda medarbetare har vi format en bra organisation med en fin verksamhet. När jag nu fick frågan om att vara ordförande för hela föreningen ser jag det som ära och ny utmaning i livet och det är med stor ödmjukhet som jag tar mig an ett nytt uppdrag i Hestra IF. Tack till er alla för förtroendet och jag ska göra mitt bästa för att driva Hestra IF framåt.

År 2015 har varit ett framgångsrikt år för Hestra IF på många olika sätt. Vi har engagerat oss i flertalet arrangemang med O-Ringen som höjdpunkt. Vi har också satsat stort i både pengar och engagemang i att bygga om vårt garage och förbättra vårt elljusspår och konstsnöspår. Ett riktigt stort TACK till alla medlemmar som hjälpt till med allt från att ta stora ansvarsroller i O-Ringen till att hjälpa till under veckan med diverse sysslor till att göra annat för föreningen. Detta genererade i många arbetstimmar och en bra ekonomi för Hestra IF.

Under år 2016 kommer det också att hända mycket i Hestra IF och närmast arrangeras Linnévasan 5 mars. Efter ett arrangemangs- och anläggningsår kommer vi att satsa lite mer på vår verksamhet men samtidigt besluta långsiktiga planer för hur vår anläggning med stuga, spår och kartor ska se ut i framtiden. Linnémarschen fyller 40 år och det ska firas stort den 23-24 april. Då hoppas vi att alla medlemmar kan hjälpa till och göra en insats vilket givetvis betyder mycket för föreningen.

Jag vill vädja till er alla att fortsätta vara medlemmar i Hestra IF och även fråga vänner, övrig familj och andra att bli medlemmar. Hestra fortsätter att ha låga avgifter med sina 300 kr för vuxna och 100 kr för ungdomar upp t o m 20 år. För de som använder vår anläggning med dusch och bastu eller deltar i ledarledda aktiviteter har vi för vuxna även en aktivitetsavgift på 200 kr. Detta innebär att våra intäkter helt och hållet grundar sig på ideella insatser inom Hestras arrangemang som generar bra verksamhet och underhåll på vårt kansli, stuga och spår.

Så för er som har barn, barnbarn, partner, mamma eller pappa som inte är medlem så uppmuntrar jag er att betala in en liten extra summa som inte är mer än en fika för två personer:-) Då stöttar ni Hestra IF och det betyder mycket för vår förening!

Min önskan är att du känner dig som en Hestrait oavsett ålder, ambitionsnivå eller verksamhet och att du alltid känner dig välkommen i vår förening!

Jag vill önska alla medlemmar ett Gott Nytt 2016 och hälsa alla nya medlemmar varmt välkomna till Hestra IF!

Maria Krafft Helgesson

Ordförande Hestra IF