Ungdomens 10-mila

Utanför Karlsborg vid en utmärkt arena vid Perstorps skyttecentrum avgjordes årets U10-mila. Finland dominerade i HD18-klassen där bästa svenska lag glädjande nog blev IF Hagen på plats 5. I D18 blev det en spännande uppgörelse mellan 5 lag långt in på upploppet innan fjolårssegrarna Eksjö vann före Falköping som hade 14-åringar på de två sista sträckorna.

Våra egna två lag skötte sig utmärkt, tog sig runt med alla stämplar, glada leenden och påfallande jämna insatser. HD18-laget slutade som 42:a och D18-laget blev till slut 28:a med topp 20-häng bra länge.

För en hel del fortsatte sedan campinglivet och tävlandet där Sofia K, Emil K, Alma H och Elsa L gladde med topp 5-platser. Alma dessutom båda dagarna.

Nästa år tar vi nya friska tag i trakten av Tibro.