Tjejupptakt orientering

Orienteringstjejerna har nu startat upp planeringen inför 2015 under nya coachen Johanna Sundström, efter en rolig kurvbildsbana som Lars ordnat och som var väldigt uppskattad. Glädjande så har vi intresse från många löpare att delta i vårens stafetter vilket innebär att det blir konkurrens om platserna. Vi har därför bestämt att vi behöver ett par uttagningstävlingar. Det innebär att man deltar på dessa och resultaten sedan vägs in lite tyngre än övriga lopp under våren. Hänsyn kommer dock att tas till hela vårsäsongen då alla inte heller tävlar i samma klass.

Det är alltid var och ens ansvar att anmäla sig på egen hand till alla aktiviteter. Johanna ser till att klubben anmäler 1 lag till 10-mila och 1 lag till Venla samt 1 lag till sprintstafett-SM. Resa, logi och övrigt praktiskt ordnas av klubben utsedd person. Vi har en ny träff lite längre fram i vår när säsongen är igång.