Samuel tog årets första DM-tecken

Ultralång-DM var först ut av årets DM-tävlingar och i år arrangerades det nästan i det egna distriktet, nämligen i Habo. Där tog Samuel Plumppu, sitt och klubbens första DM-tecken för året, i klassen H18. Troligen var det inte Samuels första DM, men i Hestras färger var det garanterat det. Segermarginalen skrevs till 2.25 närmast före Linus Landergren. Lovisa Hansson gjorde ett bra lopp i D21 och var före alla smålänningar som, även de, körde ultralång-DM. Något DM-tecken blev det dock inte eftersom ingen ytterligare västgöte ställde upp i klassen.
Nästa chans att vinna DM kommer redan till helgen då såväl medel som stafett avgörs på Torsö utanför Mariestad. 40 hestraiter (3:e största klubb) och 11 lag är anmälda.