Orienteringsträning i vår

Hej alla orienteringssugna!

Våren kommer och orienteringssäsongens planerade uppstart är den 24 mars kl. 17.45 vid Hestrastugan.

I år har vi planerat ett nytt upplägg med gemensamma öppna Klubbträningar för alla från ca 9 år och uppåt. Det kommer finnas tre olika nivåer att välja mellan och upplägget för själva övningen fördelas mellan olika personer inom klubben. Träningsprogram kommer inom kort och vi kommer också att på veckobasis skicka ut information om kommande veckas träning.

Vid första tillfället 24/3 kör vi gemensamma skogsintervaller och får upp farten i terräng. Veckan efter så kommer vi ha ställt om till sommartid och då är det karta och kompass som gäller.

Tisdag den 24 mars är även start för skogsäventyrarna samma tid gäller här kl. 17:45 vid Hestrastugan. Gruppen vänder sig till barn i ca åldrarna 6-8 år.

Utifrån rådande situation med Corona så förhåller vi oss till de rekommendationer som just nu finns från Svenska Orienteringsförbundet när det gäller orienteringsträning. Enbart friska personer kommer till träningen, vi samlas utomhus och avslutar vår träning utomhus. Ingen dusch eller servering förtillfället.

Varmt välkomna hälsar OL-sektionen.