Ny information kring orienteringsträningen med anledning av Covid-19

Skogslek och skogsäventyrarna (Barn upp till 8 år)

Vi står inför en utmaning i samhället där vi måste begränsa smittspridningen och här behöver vi alla ta ansvar. Vi gläds av att många har intresse av att vara med i vår yngre barnverksamhet. I denna grupp är inte det lika lätt med följsamhet till distansering och barnens naturliga sätt är närkontakt och lek tillsammans. Många av ledarna och föräldrar har yrken inom vård samt skola och här behöver vi vuxna också tänka till vilka sociala kontakter vi ska ha i dessa tider. Detta innebär att vi nu ställer in gruppaktivitet för alla barn upp till 8 år. Vi tycker att det är viktigt att alla ska få röra sig och kommer nu istället att erbjuda träning när som helst för skogslek och skogsäventyrarna.

Varje vecka kommer vi att erbjuda en orienteringsövning som man kan välja själv när man vill utföra. Vi publicerar en karta på hemsidan med instruktion. Du som förälder skriver ut kartan och sedan genomför den tillsammans med ditt/dina barn eller några vänner. Om du har syskon i den äldre gruppen kan du passa på att göra den på tisdagar och startar när ni vill.

Nu på tisdag 31/3 kommer det finnas ledare mellan kl. 17.45–18.00 som ett stöd för dem som är i behov av stöttning och hjälp. Vi kommer också ta med några kartor för dem som inte nåtts av informationen.

Veckans övning Ormen

Denna vecka skall vi öva karttecken.

1. Ta er till starten som är markerad som en triangel på kartan (följ gatan Linnes väg tills den svänger 90 g höger)
  2. Där startar banan som är snitslad med röd/vita snitslar
  3. Ni ska hålla er i ormen (mellan strecken)
  4. Utefter banan kommer ni passera föremål som finns med som karttecken på kartan.
  5. Läs på lappen och se dig omkring om du ser detta karttecken i verkligheten
  6. Titta på kartan och lista ut vart du befinner dig, finns karttecknet där du befinner dig?
  7. Glöm inte att ha kul!

2020-03-31 Ormen – vecka 14

Klubbträning från 9 år och uppåt

För närvarande så kommer träningsverksamheten att fortsätta enligt tidigare riktlinjer från Folkhälsomyndigheten och Riksidrottsförbundet.  Se länk nedan för senaste uppdateringen:

Vi träffas och tränar utomhus. Ingen dusch eller servering. Endast friska kommer till träningen.

Mer information om veckans klubbträning hittar ni i aktivitetskalendern till höger.