Jesper Sjögren vänder åter till Kullingshof

Den tredje i raden av duktiga orienterare som på kort tid väljer att lämna Hestra är Jesper Sjögren. Vi har lärt känna Jesper som en ytterst lojal & underfundig grabb med urvass orienteringsförmåga. Under åren i Hestra har han klivit fram som pålitlig stafettlöpare, ansvarsfull arrangemangsledare & sektionsmedlem samt skön vän. Egenskaper som han bibehåller, men i nygammal klubb & klubbdräkt.

Hela Hestra IF tackar & bockar för dessa år. Vi ses!

Gul & Blå – kämpa på!

Vit & Marin – ganska fin!

/Hilding på kansliet

Med dessa ord låter Jesper förmedla de känslor som föranleder bytet:

Planerna för 2020 vet jag inte riktigt själv, och det är det som är meningen. Tidigare år har jag försökt sätta mål och bedriva någon form av elitsatsning, men tyvärr har inte kroppen alltid velat samma sak, så motivationen till elitsatsning finns inte riktigt kvar längre pga skador och annat.

Det känns då naturligt att byta tillbaka till moderklubben Kullingshof eftersom huvudsyftet med bytet till Hestra ändå var för att elitsatsa. Sedan har jag fått ut bra mycket mer än så, och anledningen till bytet är inte alls för att jag trivs dåligt i Hestra utan för att anledningen till att jag bytte inte längre finns kvar. Samtidigt så längtar jag tillbaka till klubben jag är född och uppvuxen i.

/Jesper