Uthyrning

Hestrastugan passar bra att hyra för möte, barnkalas, fest, konferens eller läger. I anslutning till stugan finns vandringsspår och motionsspår för löpning, längdskidåkning och rullskidåkning samt grillplatser och boulebana. Orienteringskartor i direkt anslutning till stugan finns att tillgå emot kostnad. Mellan mitten november och april hyrs Hestrastugan inte ut på kvällstid eller på helger till förmån för vår skidanläggning och alla besökare.

I Hestrastugan finns fullt utrustat kök. Porslin och kökstillbehör för 100 personer. Plats för ca 90-100 sittande gäster. Det finns möjlighet dela upp lokalen i två rum med en vikvägg. Ljudanläggning ingår ej i uthyrning.

Regler för uthyrning

Uthyrning avser övervåningen med undantag för vissa ytor om annat ej överenskommet. Observera att tillträde till konferensrummet ingår normalt ej ingår i uthyrningen. Tillträde till kontor och gym ingår ej i uthyrningen. Normal föreningsverksamhet kan pågå på nedervåningen under uthyrning, hestramedlemmar som löst “aktivt medlemskap” har rätt att vara i omklädningsrum och gym under uthyrning.

För att få hyra Hestrastugan har vi en åldersgräns på 25 år.

I lokalen får högst 140 personer vistas.

Med respekt för grannar skall festen vara avslutad senast kl 01:00 och då skall det vara tyst.

Städning ingår inte utan ombesörjes av hyrestagaren.

Avgifter

• Fredag, lördag och dag före helgdag (ett dygn kl 8:30-8:30) – 2900 kr
  • Fredag kl.17:00 till Söndag kl.14:00 – 3500 kr
  • Söndag dagtid från kl 9:00 – 19:00 – 750 kr
  • Vardag, dagkonferens – 750:- inkl. moms

Depositionsavgift
Fredag och lördag 2000 kr.
Bokningen är giltig först när depositionsavgift + hyresavgift betalats in via Swish eller Bankgiro enligt nedan.
Ange “Hyra, Namn, Hyresdatum” som referens på din betalning.
Depositionsavgiften återbetalas efter att städning är godkänd och nyckel återlämnad. Återbetalning sker genom bankinsättning.

Avbokningsavgift
Fredag och lördag 500 kr vid avbokning senare än 14 dagar i förväg.

Bokning
Bokning görs via kansliet (Nås enklast via mejl, ej dagligen bemannat)
Hestrastugan
Linnés väg 13, 504 75, Borås