Erik Fors mot ny klubb

Nästa person att lyckönska i sin kommande förening är urHestraiten Erik Fors.

Erik är grabben som alltid finns på plats när det behövs. På arrangemang, vid ett sent återbud i ett stafettlag eller som den person som med ett ärligt “hur har du haft det” får loppets bommar att falla i snabb glömska.

Jag ställde några frågor till “Forsen” kring hur hans kommande år ser ut:

-“Under 2020 kommer jag att byta till Lunds OK då jag rent geografiskt är lite långt ifrån Hestra IF. Mitt orienterande i Lunds OK kommer att vara fokuserat på att komma in i föreningen och att satsa på stafetterna.”

Med många år i Hestras dress måste du ha många minnen. Är det något specifikt minne som poppar upp ?

-“Att välja ut ett minne från Hestraåren är väldigt svårt. Då bland annat sammanhållningen vid alla O-Ringen, resor och stafetter har varit fantastisk genom alla år kommer detta vara svårslaget. Men om jag ska välja ett specifikt minne blir det nog Jukola 2016 och då med tanke på att det var min första gång och hur sammanhållningen var i gruppen. Jag hoppas ändå att jag i alla fall kan bevara en liten del av sammanhållningen när vi ses på tävlingar framöver”

Forsen får trampa vidare i snålblåsten i Lund medan vi alla Hestraiter väntar på kyla, snö och att träffa dig på tävlingar & hemvändarhelger framöver. Lycka till i Lund!

Gul & Blå – kämpa på!

I vitt, marin & rosa – kommer Forsen nu att gosa!

/Hilding på kansliet