DM med gulblåa segrare

DM pågår för fullt.

Den gångna helgen bjöd OK Orinto & OK Räven på strålande sensommar-tävlingar kring Rävlandas vidder.

På lördagens medeldistans startade 67 Hestraiter och 5 gulblå DM-mästare kunde koras:

Elsa Lindeblom i D18 – Tom Weihart i H12 – Johanna Sundström i D40 – Lennart Larsson i H55 och Johan Törnroth i H21. I Seniorklassen dominerade Hestra med eftertryck då Johan vann med Jesper Sjögren som 2:a, Martin Ahlberger som 4:a, Benjamin Edlund som 5:a, Andreas Holmqvist som 6:a och Rickard Stolt som 7:a.

Söndagens stafett fick se 4 segrande HIF-lag där det åter var en total dominans i H21 där Hestras lag 1 & 2 hade en tät duell ända fram till slutkontrollerna. Segrare i lag 1 var Jesper Sjögren, Johan Törnroth & Martin Ahlberger. I lag 2 förstärkte två juniorer laget och endast 20 sek efter spurtade gänget med Benjamin Edlund, Emil Karlsson & Victor Helgesson in.

H12 med Albin Sundström, Melker Sundström och Tom Weihart dominerade totalt, var snabbast på alla sträckor och vann med drygt 14 minuter – på en timmas totaltid (!)

Gubbarna i H120 (minsta sammanlagda ålder där Conny & Martin sprang samma sträcka – nytt grepp så att alla kan vara med och springa) Johan Ingemarsson – Conny Rantzow, Martin Hjertberg – Jan Hilding ville inte vara sämre, upprepade segrar på alla sträckor och vann med 18 minuter.

D150 med Helena Bååth, Helena Larsson & Sara Åberg valde en mer raffinerad metod genom att passera Bredared först på slutet och vinna i en spurtstrid med 3 sekunder.

På andra plats hittade vi (förutom H21-laget), D16 med Alma Hjertberg – Ida Helgesson, Maja Inghammar, Emely Weihart – Nora Aroneng), H150 med Stefan Aroneng, Lars Helgesson & Kent Klasson och D120 med Johanna Sundström, Maria Krafft-Helgesson & Linnéa Bäckström.

Vidare mot gulblåa drömmar!