Herrlaget bästa västgötalag på Jukola

Den gångna helgen avgjordes årets upplaga av Jukola strax utanför Tammerfors. Hestra mönstrade i år ett herr- och ett damlag i jättearrangemanget som återigen slog nytt deltagarrekord med över 20 000 anmälda löpare.

Herrarna var inte riktigt nöjda och blandade friskt bland prestationerna – stabila insatser, tunga kroppar, onödiga misstag och succécomebacker. Totalt resulterade det i en 84:e plats bland de 1964 anmälda lagen. Bra var att ta tillbaka platsen som Västergötlands bästa herrlag efter att ha lånat ut titeln under 10Mila.

Damlaget blev dessvärre inte godkända då fel karta togs vid en växling.

Arrangemanget var som vanligt i absolut toppklass och ackompanjerades av ett fint löparväder.

Förhoppningar finns om större framgångar vid nästa års upplaga som avgörs i Rovaniemi.

Löpordningar:

1. Emil Karlsson
2. Johan Törnroth
3. Filip Grahn
4. Johan Ingemarsson
5. Erik Fors
6. Martin Larsson
7. Markus Larsson

1. Ebba Hjertberg
2. Nora Aroneng
3. Sofia Larsson
4. Alice Aroneng

Tack till Stefan Aroneng och Martin Karlsson för roddande under helgen.