10-mila 2016

Årets största orienteringsmönstring, 10-mila avgjordes den gångna helgen med Lugnets Skidstadion som tävlingsarena.

IMGP1841 IMGP1843 IMGP1823Foto: Lena Larsson

Vi kunde inför resan läsa om Hestras förväntningar i bl.a. Borås Tidning, men hur gick det?

Ungdomsstafetten var först ut. Efter något återbud blev det ett inhopp i laget av Arvid Björk från Trollhättans SOK. Tjejerna Nora Aroneng, Alma Hjertberg, Ida Helgesson, Elsa Lindeblom & Ebba Hjertberg gjorde sedan en helgjuten insats och kom i mål som 90:e lag bland 330 lag.

Tjejerna i damlaget nådde inte riktigt det uppsatta målet, men det utvecklingsbara laget (Alice Aroneng, Sofia Klasson, Martina Bucka, Sofia Grahn & Linnéa Bäckström) slutade på en 177:e plats.

I herrstafetten mönstrade Hestra 2 lag. Förstalaget hade som mål att fortsätta klättringen uppåt från fjolårets 38:e placering. Detta lyckades inte riktigt och en 58:e placering fick man med sig hem. I laget sprang (Johan Törnroth, Filip Grahn, Jesper Sjögren, Martin Ahlberger, Rickard Holmqvist, Samuel Plumppu, Emil Karlsson, Andreas Holmqvist, Linus Landergren & Markus Larsson). Hestras herr- & damlag i lag 2 nådde en fin 212:e plats. I laget sprang (Benjamin Edlund, Victor Helgesson, Lars Helgesson, Erik Fors, Anders Johansson, Frida Stolt, Linnéa Bäckström(sin andra sträcka), Fredrik Plumppu, Sofia Larsson & Kent Klasson).

Vidare mot nya mål med ytterligare en erfarenhet i bagaget!